Hallandsdistriktet av Amnesty International

INLÄMNING OCH HÄMTNING

Inlämning av gåvor
De onsdagskvällar och de lördagar, då loppmarknaden är öppen, tar vi emot Era gåvor. Det går också bra att lämna varor måndagar 10-12.

Byring & Bråte ligger på Fiskaregatan 14.

Vi tar emot sådant som är helt, rent och säljbart.
När det gäller kläder, vill vi att de ska vara hela, tvättade och vikta.

Av flera skäl kan vi tyvärr inte ta emot allt som man vill skänka. Vi får in mera än vi kan sälja. När vi kör det osäljbara till återvinningscentralen måste vi, till skillnad mot privatpersoner, betala. Dessutom är vissa föremål för tunga för oss att hantera.

Hämtning av gåvor
Med vår lastbil kan vi också kostnadsfritt komma och hämta sådant som Ni vill skänka, men inte har möjlighet att transportera själva. Vi hämtar fram för allt inom Halmstads tätort, men kan i undantagsfall även hämta utanför tätorten. Ring 035 125444 (telefonsvarare under icke öppettider) och lämna namn och telefonnummer och något om gåvans art, så ringer vi upp Er inom ett dygn och kommer överens om tid och plats.

OBS! Pga skaderisker hämtar vi inte tunga och otympliga föremål i hus och lägenheter om varorna befinner sig på våning 2 och däröver och det saknas hiss.

Ni kan också kontakta oss via formuläret som Ni hittar här.

Vi hämtar gåvor även under sommaruppehållet f.o.m.15 juli

Vi kan inte ta emot
- pianon och flyglar
- vitvaror (tvättmaskiner, diskmaskiner, kylskåp o.dyl.)
-"tjock"-tv"
- underkläder

När det gäller böcker kan vi för närvarande inte ta emot:
Bra Böckers lexikon eller böcker i dåligt skick! När det gäller tidskrifter i stora mängder bör du tala med någon på vår bokavdelning innan du lämnar!

Inkomna varor sorteras och går vidare till respektive avdelning.

Ring för hämtning - 035-125444

Lastbilen hämtar framför allt de dagar vi har öppet, men vid behov även andra tider efter överenskommelse.